Inlagd i några timmar

Så blev jag då inlagd i några timmar på den medicinska akutvårdsavdelningen. Detta pga den sena röntgenundersökningen, att man behövde ha koll på mina njurar och för att observera utvecklingen av svullnaden i benet. Jag stålsatte mig och tänkte att nu får de ta mig sjutton göra något! Att något inte står rätt till är ju självklart eftersom benet var flera cm större än de andra. Jag skrev upp en massa frågor som jag hade och bestämde mig för att inte skickas hem utan att jag gjort allt jag kunnat. Så när de tre unga AT-läkarna kom på morgonronden så ställde jag en massa frågor och de berättade att de ville skicka hem mig eftersom varken ultraljud, blodprover eller kärlröntgen hade visat på något avvikande. Men när jag då ställde massa frågor och ifrågasatte hur ett ben bara kan svullna så, utan orsak, så sa de att de skulle återkomma.
 
Efter några timmar gjorde de så, tillsammans med en fjärde läkare, en speciallistläkare. Speciallistläkaren var en äldre herre som nog inte borde vara kvar inom yrket. Han var inte alls trevlig och jag försökte få svar på alla mina frågor. När jag inte ens hunnit få svar på hälften började han gå, men jag sa då stopp och kom tillbaka, jag är inte färdig med mina frågor än!
 
En av frågorna jag ställde var: Vad är det då som är fel? De är ju därför jag är här, för att ta reda på vad som är fel.
Svaret som kom då var inte okej enligt mig
- Vi vet inte vad som är fel eller vad som orsakar ditt svullna ben. Men vi tror att det nog kommer att gå tillbaka av sig själv inom några veckor, annars får du väl komma tillbaka då.
Min följdfråga blev: Hur länge är några veckor? 
- Tja, kanske 3 veckor.
 
Okej, så jag blev alltså hemskickad utan att de hade den blekaste aning om vad som var fel. De ena benet var bara mycket svullet och gjorde väldigt ont. Dessutom TRODDE de att det NOG skulle gå tillbaka av sig själv. Väldigt bettryggande (ironi)!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0