Problem med högra benet, jourcentralen och akuten..

Men nästa dag, dagen efter att jag fått ont i benet, gick jag till min sambo på kvällen och sa: titta på min fot! Då var den alldeles rodnad, svullen och värmeökad. Den natten kunde jag inte ha benet i sängen då det gjorde fruktansvärt ont, de molade, dunkade, ilade och när något kom emot vaden/foten gjorde de outhärdligt ont. Jag skrev ett inlägg kring detta i en av fb grupper för EDS och de sa att jag måste söka vård akut då det kunde vara en propp i benet, en DVT och har jag otur kan de flytta sig och sätta sig i lungorna. Så jag måste söka vård akut! Detta var en söndag så VC var inte öppen, jag tog det rätt lugnt men bestämde mig ändå för att ringa 1177. Även de sa att jag måste åka in så att en läkare får titta på det, så de bokade en tid till mig på jourcentralen.
 
På jourcentralen träffade jag en mycket bra ung kvinnlig läkare. Hon tittade, klämde och kände och sa att hon inte kunde utesluta en propp i benet och att jag därför skulle behöva åka till akuten. Min sambo som körde mig och hatar sjukhus eller allt vad sjukvård heter var inte nöjd! I triagen tog de prover, kollade blodtryck, tog EKG, puls och syresättning. Sedan fick jag komma in i ett rum på medicinakuten. Där låg jag x antal timmar, sedan kom läkaren och sa att D-dimer provet som tas vid misstanke om propp var bra och det var även CRP:t. Så jag fick åka hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0