Strikta order

När jag skulle skrivas ut från sjukhuset fick jag strikta order om att inte anstränga mig fysiskt på minst 3 veckor. Jag kan ju även erkänna att de inte var möjligt heller. Jag blev andfådd och fick andnöd bara av att köra rullstolen några meter inomhus, ta mig från rullstol till toaletten osv.
 
Jag var orolig inför varje kväll då det var extra påfrestande att ligga ner. Jag visste ju dessutom att jag ofta behövt syrgas under nätterna pga syresättningen har sjunkit då på sjukhuset. Och att komma hem gav inget undantag för detta, men jag kämpade mig igenom nätterna.
 
Jag ville absolut hålla mig borta från sjukhuset i största utsträckning. Efter 3 veckor hade jag fortfarande besvär av propparna i lungorna. De tog säkert minst 6 veckor innan jag började känna en bättring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0