Intensifierad träning i hemmet

Eftersom det inte skulle bli någon bassängträning under sommaren så beslutade sjukgymnasten att träningen i hemmet skulle intensifieras, de var även något som jag var med på då jag såklart inte vill tappa mer muskler genom att bara sitta i rullstolen. Så vi testade ut 4 st övningar som jag gör i sängen och bestämde sedan att jag ska varva övningarna i sängen med gåträning. Så 3 ggr i veckan ska jag gåträna och 3 ggr ska jag göra övningar i sängen. Helst varannan gång så jag inte överanstränger mig. Detta körde vi stenhårt i 2 veckor, sedan började jag få riktigt ont i mitt högra ben och då tog jag en paus i träningen. Jag tänkte att jag kanske överansträngt mig.

Kommentarer
Postat av: Patrick

Hej!!
Låter sådär med sjukdomen..
Själv är jag vig och kan lägga benen bakom huvudet, (tror inte jag har EDS, är nog bara vig).
Har bilder på instagram: The_Human_pretzel

Svar: Hej Patrick!
Ja, de är lite kasst. Men de är bara acceptera och göra det bästa utefter förutsättningarna!

Okej, har kollat din instagram. Nog är du vig allt! Men så länge du inte har ont utav det, om du luxerar/subluxerar leder, har familj eller släkt med EDS osv så är de nog bara vighet som du säger. Klart, helt säker kan man ju inte vara, de sägs ju att män inte drabbas lika hårt av EDS pga hormoner och kroppsbyggnad. Men oh ja, vig är de ingen tvekan om att du är!
Att leva med EDS.

2016-08-08 @ 21:31:13
Postat av: Bea

Känner att det kommer ett MEN snart. Var det överansträngning eller något annat? Kram!

Svar: Helt korrekt Bea... De kommer ett MEN! Om de vore så väl.. Kram! <3
Att leva med EDS.

2016-08-11 @ 20:23:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0