25 % i maj!

Jiiippi!!! Jag har äntligen kunnat börja jobba, även om det än så länge endast är på 25%. Men de känns så underbart att kunna komma iväg, bort från huset och tänka på något annat än de som annars snurrar i huvudet och som händer här hemma. De är fantastiskt vad miljöombyten är värdefulla! 
 
Hur går de att jobba då?! Ja jo, jag ska inte ljuga och säga att de går som en dans på rosor. Kroppen blir definitivt mer påfrestad och jag blir fullkomligt slutkörd efter en arbetsdag. Både fysiskt och psykiskt. Jag får mer ont, men jag tycker inte de överväger det positiva som det ger. Jag arbetar tre dagar i veckan, måndag, onsdag och fredag. 3,5 h måndag, 3,5 h onsdag och 3 timmar på fredag. Tisdagar och torsdagar har jag vilodag. Dessa vilodagar är verkligen nödvändiga och jag tycker de funkar riktigt bra att jobba såhär.
 
Varje fredag har jag avstämning med min läkare. I fredags han vi dock inte prata så mycket om hur det går att jobba, de blev mest prat om massa annat, som iofs hör till mitt hälsotillstånd. Tanken är att jag ska jobba 25% i två veckor och sedan genom avstämning med läkare sedan gå upp till 50% den tredje veckan. Jag vet dock inte om jag är redo, om kroppen är redo, än. De får vi se på fredag. Jag känner mig bara överlycklig över att kunna jobba igen! :D
 
Tyvärr varar lycka sällan länge... Jag han vara på kontoret 2ggr förra veckan, må och ons. På fredagen jobbade jag hemifrån och idag tvingades jag till samma nödlösning. Anledningen till detta tar jag i ett annat inlägg då det är ett helt annat kapitel. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0