Besök hos VC-läkaren

Förra onsdagen var jag iväg till min läkare på VC. Vi pratades vid via telefonen på måndagen och det verkar ha varit något missförstånd kring hur ofta hon ska ringa gällande min sjukskrivning. Hur som helst berättade jag att sjukgymnasten bedömt att något är fel med ryggen och att det vore bra om en läkare kollade på det igen. Så hon fixade en tid till mig på onsdagen samma vecka! Perfekt tänkte jag, äntligen händer det något på någon front.
 
När jag väl var där så pratade vi lite kort om diverse saker som varit. Sedan fick jag sätta mig på en brits och hon kände över ryggen när jag låg och när jag satt. Hon sa först att hon inte kände något konstigt och frågade mig vad det var som sjukgymnasten hade sett. De hade jag ingen aning om riktigt! Men jag sa att två av kotorna känns ju som att de ligger på samma nivå. Då säger hon att ja, de kunde hon ju känna och att det tyder på att den undre kotan glider utåt. Sedan pratar hon vidare och säger att det inte är någon idé att skicka mig till en ortoped eftersom man ändå inte kommer att göra något. Träna var de enda jag skulle göra! Träning som jag inte klarar av eller som gör mig sämre..
 
Jag pratade återigen om den belastande MR-röntgen men de tyckte hon var neurologen på Sahlgrenskas ansvar. Men de jag inte fattar då är vad de har med funktionen av min rygg att göra. De är ju inte deras område! Sedan kom den totala chocken! Hon började prata om mitt och sambons sexliv. Hon förstod ju att de kanske inte blir så mycket sex men sa att NI MÅSTE HA SEX, annars kommer inte eran relation att överleva! Tack för det kravet.... Jag som har blivit sexuellt utnyttjad mår definitivt inte bra av att känna press och veta att jag MÅSTE ha sex även om jag inte vill, för annars kommer inte vårat förhållande att hålla... Suck!!! Smart sak att säga och helt ärligt, vad sjutton har hon med de att göra?!
 
Läkarbesöket avslutades med orden att: "dina symptom som du har och har haft tyder på en skada eller irritation på ryggmärgen". Tack för de uttalandet, nu känns de verkligen bättre att träna och provocera ryggen. Vid eventuell påverkan på ryggmärgen bör man ju vara extra försiktig för att inte förvärra någonting. Jag visste inte vad jag skulle säga.. Så jag bara höll med och rullade sedan därifrån arg som ett bi och väldigt besviken...De senaste gångerna har jag inte alls kännt den försåelsen och det stöd som jag känt vid tidigare kontakt med min läkare på VC.. Nä, händer det ingen kommer jag att konfrontera henne och fråga vad som är problemet. För hennes attityd har ändrats enormt...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som konstiga och inte alls ok kommentarer/åsikter att framföra.😡

Svar: Ja eller hur?! Tycker de var riktigt märkligt! Har dessutom fått frågan hur det går med sexlivet vid ett senare besök hos denne läkare! Jag menar vad sjutton har hon med det att göra egentligen?
Att leva med EDS.

2016-07-09 @ 18:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0