Försäkringskassan

I början av min sjukskrivning hade jag ingen ork. Jag sov mest hela dagarna och jag behövde hjälp med i princip allt. Därav hemtjänsten! Jag sov mig genom dagarna och var nöjd om jag orkade vara vaken för att äta och umgås med sambon. Men efter någon vecka insåg jag att jag skulle nog bli hemma en längre period och behövde kontakta försäkringskassan. Jag gjorde det via kundtjänst eftersom mitt fall var en aning komplicerad. Jag var anställd när jag skadade mig, men sedan uppstod ett glapp under februari där jag inte var arbetslös eftersom jag fått erbjudande om anställning men heller inte anställd. Därav problemen med försäkringskassan. Jag ringde dit 3ggr och fick 3 olika svar. Jag fick även höra att jag borde tagit kontkat med dem tidigare, men vad gör man när man inte orkar?! Tillslut fick jag in en ansökan i alla fall och i slutet på April blev jag kontaktad av en handläggare. Vi diskuterade ett bra tag, kom överens och först förra veckan fick jag min första sjukpenning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0