Hjärtmottagningen

Jag har också hunnit vara iväg till hjärtmottagningen. De var ett läkarbesök som jag väntat på sedan innan jag fick problem med ryggen. Där tog de ett EKG och en hjärtläkare tittade på hjärtat med ultraljud. De såg bra ut, han tog många bilder tycker jag vilket jag ser som ett tecken på att han var grundlig. Han kunde konstatera att jag har ett läckage på en av mina klaffar, mitralisklaffen (om jag inte minns fel), men sa att de i dagsläget inte var så stort att några åtgärder behövdes. Han sa även att det är väldigt vanligt med den här typen av läckage, frågan är ju bara om de är lika vanligt att ha de när man är 24. Han gick iväg en stund och skulle kolla på mina tidigare EKG:n, när han kom tillbaka sa han nått i stil med detta: -När ditt hjärta slår långsamt ser allt bra ut, men när de slår snabbt får du förändringar på ditt EKG. 
 
Så han ville inte släppa mig direkt, han ville göra ytterligare tester. Både ett nytt långtids-EKG och ett arbetsprov. Så de väntar jag på att få komma iväg för att göra. Antar att han vill se om jag får förändringar på EKG:t under ansträngning osv. Vad detta kommer att visa och vad man i så fall väljer att göra eller inte göra återstår att se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0