Klinisk neurofysiologi på Sahlgrenska

Förra onsdagen 4/4-16 var jag iväg till Sahlgrenska och klinisk neurofysiologi för att göra de två neurologiska testerna som läkaren där ville fortsätta den neurologiska utredningen med. Det blev SEP och MEP istället för SEP och dermatom som det var planerat i kallelsen. 
 
Jag vill inte skrämma någon som ska genomgå dessa tester men jag tycker de var fruktansvärt! Först och främst så låter de när man får stötarna, de gör ont och de rycker i flera delar av kroppen. En av sköterskorna fick hålla fast mitt huvud för att de inte skulle kränga. Musklerna i nacken, ansiktet och tungan röck kraftigt när de skickade stötarna vilket både gjorde ont och var obehagligt. Nu tycker jag ju att vanliga stötar pga statisk elektricitet gör ont så om man inte har några problem med sådana stötar är nog inte dessa undersökningar några problem heller.
 
Undersökningarna tog hälften så lång tid som planerat eftersom de kunde vara två stycken sköterskor. Efter första undersökningen fick jag migrän. Men en migräntablett fick stopp på eskaleringen men en kraftig huvudvärk kvarstod även efteråt. När allt var klart hade jag ont i kroppen, var helt slutkörd och hade ont i nacken och den där huvudvärken som jag fått tidigare.
 
Jag har inte hört något om undersökningen än. En läkare på klinisk neurofysiologi skulle titta på resultatet av undersökningarna och skicka sitt svar till min läkare. Sedan skulle min läkare på Sahlgrenska kontakta mig. Jag vet inte om de blir via brev, telefon eller läkarbesök. Jag vet inte heller hur planen ser ut för om de visar eller inte visar något. Om de inte visar något vet jag inte om man kommer fortsätta utredningen eller om även han kommer att sätta på pränt att de är psykosomatiskt och sedan skita i mig som alla andra läkare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0