Vattengympan

Detta prat om bassängträning har varit uppe länge. Nu äntligen verkar det som att det rör på sig lite gran. Min sjg ringde mig igår och sa att han pratat med de på neurologisk rehab och det som krävs är en remiss från min läkare.
 
Jag berättade då som det var att min läkare varit väldigt negativ kring detta vid senaste läkarbesöket då hon tror att de krävs en neurologisk diagnos för att jag ska få komma dit. Jag berättade även att hon säger sig inte sett något konstigt med min rygg osv. Jag bad honom att prata med henne om detta också, att berätta vad han sett osv och eventuellt be om vidare utredning. Det är väldigt svårt för sjukgymnasterna att rikta ett träningsprogram till någon som inte har en specifik diagnos att arbete emot. Det man har sagt är att jag har en ryggskada, jaha?! Vad innebär det?! Att bara löst säga ryggskada kan innebär så mycket! I vilken omfattning är min ryggskada? 
 
Han sa att han skulle ringa till hennne och prata om detta. Än så länge har han inte ringt tillbaka så jag väntar med spänning för att veta hur det har gått. Jag hoppas verkligen att jag får komma på bassängträning inom snar framtid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0