Bassängträning

Nu har jag kommit igång med min bassängträning, eller ja just nu är den faktiskt pausad... Men jag tänkte att jag ändå skulle berätta lite om det.
 
Jag har fått ett individuellt program med övningar som min sjukgymnast har tagit fram, det är mest träning för benen men också stabilitetsträning för ländrygg, bål och bäcken. De är ett tufft program med många svåra övningar.
 
Första gången jag var där så var jag riktigt nervös, jag visste inte hur jag skulle göra men tänkte att de löser sig nog. Först kom jag in i omklädningsrummet, se var ganska många som redan var där. Jag bytte om och lät alla andra gå före mig eftersom jag visste att de skulle ta tid att spola rent hjulen på rullstolen.  Jag åker nämligen ut till bassängen i min egen rullstol och då måste hjulen vara rena. Jag hade funderat länge på hur de skulle gå men de gick lättare än jag kunnat tro!
 
Jag får hjälp av den sjukgymnasten som är på plats att komma ner i vattnet eftersom jag behöver åka lift ner. Planen är dock att testa gå ner i bassängen framöver när jag blivit starkare. Jag tycker de funkar riktigt bra faktiskt och är en träningsform som jag tror på och som min kropp tolererar bättre än annan träning. Nu hoppas jag på att få tillbaka mina muskler och funktionen i benen så jag kommer tillbaka till mitt mer normala liv. 
 
Jag har hunnit vara där 2 ggr hittills, tyvärr har de tagit en paus nu på oviss tid.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0