Fick uppsöka akuten igen

Igår blev de återigen ett besök på ortopedakuten. Sedan i fredags hade jag nämligen fått mer ont i tummen, det kändes som om den låg fel och jag hade tappat känseln i den. Så jag försökte ringa ortopedmottagningen men eftersom jag där bara möttes av en röst som sa att de inte kunde ta emot fler samtal idag så fick jag istället ringa 1177. Där sa de att jag måste åka till akuten för att byta gips. Så de var bara boka sjukresa och ställa in sig på att tillbringa ett par timmar på akuten.

Väl där fick jag sitta i stora väntrummet en kort stund innan de hämtade mig. Fick då komma direkt in på ett gipsrum. När de tog bort de gamla gipset syntes som jag misstänkte att tummen låg i fel läge, detta ses i bilden. Så innan de gipsade på nytt ville de att läkarna skulle titta på det.

Läkaren som kom var inte alls trevlig.. Det kändes som att hon var arg på mig från första början. Sa irriterat att jag inte skulle spänna handen när hon undersökte tummen lite, HELT utan bedövning. Klart som sjutton jag spänner mig när de gör ont! Hon sa i alla fall att jag skulle röntgas, för säkerhets skull och efteråt sa hon att de såg bra ut fast att tummen pekade helt åt skogen. Men jag skulle få ett nytt gips som skulle vara kvar tills återbesöket på ortopedmottagningen den 7/12.

Det blå gipset på bilden är det gamla och det rosa är det nya. De nya gipset är ett plastgips och när han fick mig att välja mellan svart och skrikrosa kunde jag inte låta bli. Anledningen till att jag inte fick det sist var att då fanns ingen gipstekniker på akuten då som kunde göra det. Detta gipset är cirkulärt men är ändå sååå mycket lättare än de tidigare. Då var det tidigare ändå enbart en gipsskena.

Så nu återstår drygt en vecka innan gipset ska bort helt! Snart kan jag återigen köra rullstol själv 😊


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0