Föreläsning i Göteborg

I söndags gav jag mig ut på äventyr, den här gången helt på egen hand. EDS fikagrupp i Göteborg tillsammans med Ehlers-Danlos syndrom Riksförbund Sverige anordnade en föreläsning och fikaträff för EDS:are, familj, vänner och intresserade.

Det var barnläkaren Eric Ronge, som intresserar sig för och har mycket erfarenhet av EDS, som föreläste. Tanken var att även en personlig tränare med erfarenhet av EDS skulle komma och föreläsa om lämplig träning men han var upptagen med tenta den dagen.

När klockan var 7:55 kom färdtjänsttaxin, när han skulle hjälpa mig att låsa dörren gick allt fel och låset kuggade över så att nyckeln inte gick att få ut. Tillslut löste det sig dock genom att jag fick kugga över en gång till. Så jag åkte färdtjänst till tågstationen i Trollhättan där jag fick ledsagning så att jag kom med tåget. Väl i Göteborg hade jag 1,5h att fördriva så jag shoppade lite. Jag hade ledsagning i Göteborg också så hon hjälpte mig mellan butikerna även fast hon inte behövde. Jag köpte en mobilladdare eftersom jag glömt ta med mig en, sen köpte jag 3 pocket och 2 presenter. Presenterna gav jag till sambon.

När kl var 11:25 kom den som skulle hämta mig, väldigt tacksam över hur det löste sig och att jag kunde åka med honom till föreläsningen. Den började runt 12:30 och höll på i kanske 2 timmar. Väldigt intressant, givande och mycket igenkänning i det som sas.

När dagen var slut fick jag skjuts tillbaka till stationen och fick vänta ungefär 1h innan jag satt på tåget hemåt. Den här gången hade jag inte bokat ledsagning, så jag skulle klara mig helt på egen hand, det gick över förväntan faktiskt! När jag satt på tåget mot Trollhättan ringde jag och bokade färdtjänst hem. Var hemma vid 18:30 ungefär. En mycket trevlig och rolig dag som jag kommer leva på länge!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0