På resa till svenska huvudstaden

Sista helgen i oktober var vi bjudna på en resa till Stockholm tillsammans med mina föräldrar. Allt var planerat långt i förväg. Jag och sambon tog tåget från Trollhättan, bytte tåg till X2000 i Göteborg. Jag hade bokat ledsagning både vid på och avstigning eftersom jag tänkte att de skulle veta var och hur jag skulle komma av och på. Men i Trollhättan sköts tydligen ledsagningen av ett av taxibolagen, de hade ingen som helst koll... När vi skulle på tåget lyfte ledsagaren och en snäll medresenär ombord mig, I BISTRON, jag kom ingenstans. Så sambon tvingades stå och när konduktören kom berättade han att han väntat på mig vid liften och platsen för rullstolen. Vi berättade om ledsagningen och att de lyfte ombord mig i fel vagn, så som plåsterpå såren fick sambon en kopp kaffe och jag fick en kopp te, trots att bistron inte hade öppnat. Resten av tågresandet gick bra och ledsagningen funkade toppen vid de andra ställena.
 
Vi bodde på ett fint hotel precis vid centralen, Radisson blu waterfront. Vi gick på promenad runt i centrala Stockholm, åkte hop-on-hop-off buss, besökte ABBA-museumet och Vasamuseumet, träffade min kusin som bor i storstan, åt mycket god mat m.m. Den helgen lever jag länge på, det var livskvalitet!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0