Tandläkarbesök med resultat

Förlåt för den sena uppdateringen... orsaken kommer att framgå i de kommande uppdateringarna här.
 
Hur som helst, det jag nämnde att jag skulle iväg på var ett tandläkarbesök. Jag avskyr tandläkaren och att vara där är fruktansvärt ansträngande för mig eftersom jag omedvetet kigger och spänner mig hela tiden. Jag har en släng av tandläkarskräck. De gjorde en vanlig undersökning och tänderna såg bra ut, de början till hål jag har är inte större än sist och jag hade inte så mycket tandsten som förra gången. Jag vänjer mig aldrig vid att bita på de där plastgrejerna när de ska ta röntgenbilderna, fattar inte att de kan göra så ont. Redan när de stoppar in dem gör de ont och sen ska man bita ihop också, får så fina skrapsår i munnen efter de.
 
När de var färdigt tog jag upp de problem jag har med att jag pressar tänder när jag som sover. Det ger mig huvudvärk, spända käk- och nackmuskler och ont i käkarna och tänderna. Vi har diskuterat detta tidigare, gällande att jag behöver en bettskena, men eftersom jag då haft besvär med visdomständerna där två behövde opereras ut så har detta fått skjutas åt sidan. Men nu när visdomständerna är borta var de dags för bettskenan. Jag hade tid hos tandläkaren kl 9 och de lyckades klämma in mig samma dag för att underlätta för mig, så att jag slipper åka dit igen med rullstolen och allt vad de innebär. Så vid 12:20 var jag tillbaka. De gjorde då avtryck av mina tänder, de var lite knepigt och mina käkar gjorde ont när de skulle bända loss leran. Jag fick veta att de skulle dröja ca 2 veckor tills bettskenan skulle vara färdig. Så jag fick en ny tid den 31/10. Då slipade tandläkaren till skenan så att jag skulle kunna få ihop käkarna bättre.
 
Nu har jag sovit med bettskenan varje natt sedan 31 oktober, det tog någon vecka att vänja sig och innan mina besvär började lätta. Tyvärr har huvudvärken och smärtan i nacken inte blivit bättre, men å andra sidan har smärtan i käkarna och tänderna faktiskt blivit bättre. Kanske är det mer tid som krävs för att huvudvärken och nacken ska kännas bättre eller också är det något annat som orsakar detta. Vi får helt enkelt vänta och se. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0