Återhämtning

Efter att jag slagit huvudet och ådragit mig en kraftig hjärnskakning så blev jag sjukskriven av min läkare på VC. Jag behövde tid för återhämtning och med tanke på hur jag mådde när jag kom hem så trodde jag det skulle behövas veckor innan jag kunde börja fungera igen.

Jag kunde inte fokusera med ögonen, inte åka bil, inte läsa, inte skriva, inte se TV/film.. Jag ville helst av allt sova hela tiden men de är ju inte bra de heller.. Dessutom fick jag återigen problem med att kissa, detta troligtvis till följd av att jag hade KAD på sjukhuset. Jag fick en behandling mot min UVI då jag inte stod ut längre och när den kuren var färdig efter en vecka så hade vi avvecklat tappningen och ersatt det med täta toalettbesök. Otroligt skönt att slippa behöva hjälp med att RIK:as!

Men redan efter 1 vecka av total vila så började jag så smått kunna fungera igen. Visst hade jag fortfarande problem med huvudvärk och med minnet, men de var ingenting i jämförelse med hur de varit.

Såhär när det nu har gått mer än 4 veckor så börjar jag ha återhämtat mig ganska så bra. Huvudvärken hänger kvar men för övrigt är jag mig själv igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0