Anställningsintervju

Till skillnad mot de senaste inläggen som berättat om vad som varit kommer jag nu skriva om något som står framför mig.

Den 31 Juli gick min projektanställning ut efter 5 månader och min chef ville inte förlänga den. Så jag blev istället arbetslös och tvingades börja söka nya jobb och skriva in mig på arbetsförmedlingen. Redan innan jag blev arbetslös började jag söka några jobb så när jag sedan skrev in mig hade jag sökt 4st tjänster.

Förra veckan fick jag då ett samtal från en rekryterare som sa att jag skulle komma på intervju för två av dessa tjänster, imorgon fredag den 2/9. Det är en annan avdelning än den jag jobbat på tidigare och det känns väldigt spännande.

Jag känner mig dock väldigt nervös. Dels för vilka frågor jag kommer få svara på, men mest av allt oroar jag mig över hur de ska reagera när de ser att jag sitter i rullstol. Sen hur sjutton ska jag förklara eller ta upp att jag inte kan jobba de 100% som tjänsten är på utan att jag är sjukskriven på 25%. De är nog morgondagens svåraste uppgift. När och hur ska jag ta upp min sjukskrivning? De är en svår nöt att knäcka, men jag får kanske se hur intervjun utvecklas och sedan ta det därifrån. De är ju trots allt människor som jag ska träffa.

Spännande och intressant ska de bli och jag hoppas att allt går vägen så att både jag och arbetsgivaren kan känna oss nöjda efter intervjun. Sen hoppas jag för allt i världen att de faktiskt vill anställa mig. Det skulle jag verkligen behöva efter allt tungt som varit det senaste året! Jag behöver lite medvind för en gångs skull. Så håll tummarna och önska mig lycka till imorgon! Ha det bäst så länge :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0