Bröstsmärtor

Igår kväll från ingenstans när jag och sambon satt och kollade på serie så fick jag ont i bröstet. Smärtan satt mitt i bröstet (något åt de vänstra hållet), som om någon stod och kramade med en hand runt hjärtat, svår att riktigt sätta ord på de, men de strålade från bröstet och känndes lite som när man får kramp någonstans.
 
Hade runt 90-100 i puls så de var ju inte takykardi som gav smärtor i bröstet. Pulsen var regelbunden när jag kollade previs efter smärtorna börjat. Jag tänkte att kanske var det någon överansträngd eller spänd muskel i bröstkorgen som ställde till det för mig. Jag tog ett glas Samarin om ifall det skulle vara reflux som orsakade smärtorna. Men de kändes inte så, jag brukar ju ha reflux rätt ofta och de kändes inte som de. Efter en stund var det ingen skillnad, Samarinen hade enbart lugnat min mage. Då bestämde jag mig och tog några av mina vidbehovstabletter, både smärtstillande och muskelavslappnande.
 
Efter en stund blev jag så trött, trots att klockan inte var mer än strax efter 20, så jag gick och la mig i sängen. När de smärtstillande sedan började ha effekt så somnade jag en stund. När klockan var runt 22 kom min sambo och la sig och då vaknade jag till. Smärtorna fanns fortfarande kvar men var inte riktigt lika intensiva. Jag kände återigen på pulsen och till min förskräckelse så var pulsen oregelbunden. Det slog 2 slag, gjorde uppehåll, slog lite snabbare 3 slag, gjorde uppehåll, slog 4 slag lite långsammare, slog 2 slag, uppehåll osv.. De tog ett tag men jag lyckades somna, men har sovit väldigt oroligt.
 
När jag sedan vaknade på morgonen var pulsen återigen regelbunden. Smärtorna i bröstet var kvar men inte alls lika illa som dagen innan. Jag tog dock några extra smärtstillande på morgonen och det gjorde susen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0