Rehabmottagning Uddevalla

I tisdags var jag iväg till rehabmottagningen i Uddevalla, den som bedrivs av primärvården. Eftersom att de är fritt vårdval i Sverige och att Uddevalla rehabmottagning har tillgång till träning i varmvattenbassäng så valde jag att gå där istället för i Trollhättan. Sen har jag hört mycket bra om dem från min sjukgymnast inom hemtjänsten och från min kompis.
 
Så i tisdags var jag alltså där på ett första besök. Jag fick träffa min sjukgymnast och hon ställde en massa frågor osv för att få en uppfattning om vad som hänt, vilka hjälpbehov jag har och vilken träning som kan passa. Hon gjorde en kort kontroll över kroppen där jag först fick stå upp, sedan fick jag sitta på en brits och hon kontrollerade patellarreflexen. Reflexen i det högra benet var stegrad vilket gjorde att hon frågade vem min läkare var, hon ville då ringa dit och höra vad läkaren har att säga osv. Det kändes seriöst att hon skulle ringa till min läkare för att få en bra bild av det hela.
 
Inann jag åkte hem fick jag lägga mig på britsen och hon kontrollerade mina knän och höfter, sedan sa hon att jag skulle få en ny tid redan nästa vecka. Så torsdag den 16/9, då kommer jag åka tillbaka till henne för att vi ska göra ett gemensamt träningsprogram för bassängträning. Hon ansåg även att jag skulle ha nytta av att träna överkroppen på deras gym, så de blir kanske något sådant också.
 
Det känns så himla skönt att de äntligen är igång och händer någonting! Jag är supertaggad och håller tummarna för att kroppen håller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0