Trasig broms

Min rullstol har förvandlats till en tickande bomb, det känns som om de bara är en tidsfråga innan jag åker i backen. Det är nämligen så att en av bromsarna på rullstolen har gått sönder. När jag bromsar så går det fortfarande att snurra hjulet, med andra ord så kan rullstolen åka åt sidan när jag förflyttar mig på glidbrädan, med resultatet att jag ramlar i backen. Ett sådant fall kan tyvärr vara förödande och i värsta fall medföra att jag blir lika dålig som i januari eller till och med ännu sämre.

Jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig för att få bromsen lagad, är det min arbetsterapeut eller hjälpmedelscentralen som ansvarar för detta? De är en bra fråga. Antar att jag får börja hos min AT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0