Neuropsykologbesök och dagvårdsrehab

Två gånger har jag varit hos neuropsykologen och gjort en mängd olika tester. Den 10/4 ska jag återigen dit och då ska vi gå igenom resultaten, spännande! Det var mycket fokus på att testa minnet, som jag själv upplever inte är jättebra. Men det gjordes även koncentrations och personlighetstest. De var tal om stresstest men de har jag åtminstone inte fått information om att vi har gjort.
 
Jag har även varit på ytterligare ett läkarbesök hos läkaren på neurorehab. Han pratade på om massa olika saker, om träning och om orsaken till mina besvär. Han förklarade bland annat att man kan se det som att mina nervbanor blir överbelastade av smärtsignaler. Smärtsignalerna tar över impulserna i nervsystemet och gör att inga andra impulser kan komma fram eller tillbaka. Jag anser att de är en sanning med modifikation, detta med tanke på att jag då definitivt redan borde vara uppe och gå då jag inte alls har lika ont i ryggen som jag haft tidigare.
 
Under det senaste läkarbesöket där fick jag också veta att jag ska få komma till neurorehab, på deras öppna mottagning för dagvårdsrehab. Det innebär att jag kommer vara 100% sjukskriven under 6 veckor med början v.20. Då kommer allt fokus ligga på rehabilitering. Jag tycker det ska bli otroligt intressant och spännande att se hur kroppen reagerar på den hårda perioden. Jag vet att det kommer bli tufft men jag hoppas innerligt att det är mödan värd i slutändan. Sen tror jag ju knappast att om jag kraschar fullkomligt så lämnar de mig i sticken, utan då tror och hoppas jag att de kan hjälpa mig.
 
Det ska bli 6 intressanta och spännande veckor som jag ser fram till med skräckblandad förtjusning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0