Testar 100%

Efter att jag har "tjatat" om att jobba 100% så gick min läkare på VC med på att jag får testa att gå upp till 100% under nästa vecka. Det blir som en testperiod och hon kommer ringa mig på fredag för att stämma av hur jag tycker det funkar och om jag orkar träna trots att jag jobbar mer. Som det är nu har hon velat att jag ska vara sjukskriven 25% för att jag ska ha ork och tid till träning. Så det ska bli roligt men också en stor utmaning och jag väntar mig att de kommer bli tufft.
 
Anledningen till att jag vill gå upp till 100% just nu är dels pga att jag snart ska vara 100% sjukskriven under de 6 veckorna jag är på neurorehab men också pga att jag har sökt en fast tjänst på den avdelningen jag jobbar på nu och den tjänsen är ju på 100%. Det känns som att jag har större chans att få tjänsten om jag faktiskt kan jobba i den omfattning som anställningen omfattar. 
 
Men som chefen sa: - Hälsan går först! Så om det inte funkar så får jag återgå till 75% när läkaren ringer till mig på fredag. Jag hoppas verkligen att jag ska orka jobba heltid igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0