Ultraljud av höger ben

På tisdag ska jag göra ett ultraljud på höger ben för att se om blodproppen jag hade i benet är borta. Det har nu gått längre än 6 månader sedan jag började behandlas med Waran. Läkaren vill nu att jag ska göra ett uppehåll på två månader om ultraljudet visar att proppen är borta. Anledningen till detta är att hon vill att jag ska lämna ett nytt prov för koagulationsutredning. Detta eftersom läkaren inte vill att jag ska behöva behandlas med Waran resten av livet, om jag faktiskt inte är i behov av det. Så om allt ser bra ut på tisdag kommer jag sluta med Waranet.
 
Under de två månaderna ska jag vara extra uppmärksam och om jag på något sätt blir sämre ska jag söka på akuten direkt eftersom det finns risk att jag får nya proppar. Speciellt om det är så att jag har lupus antikoagulans som de tidigare koagulationsproverna visat på. Som ni ser är det fortfarande fullt upp kring min hälsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0