Glappande gips

Det rosa gipset trodde jag skulle få sitta till återbesöket den 7/12 men redan efter 3 dagar började gipset glappa, trycka och tummen började återigen göra mer ont. Så den 5:e december ringde jag 1177 för att höra om ifall jag behövde byta gipset fast de bara var 2 dagar kvar innan det skulle bort helt. Den jag pratade med tyckte att det var absolut ett måste, så jag fick snällt åka och sätta mig på akuten igen. Det var rätt lugnt på ortopedakuten men ändå fick jag vänta i en evighet, trots att de bara skulle byta ett gips. Jag var inte hemma förrän vid 02:40 på natten och då skulle jag upp kl 06 och jobba dagen efter.. Men jag hade inte så stort val.

Den här gången behövde jag inte träffa någon läkare åtminstone, utan de var två sköterskor som sågade isär gipset. Sedan la de en vanlig gipsskena igen. Tyvärr blev det nya gipset en total katastrof och skyddade inte ens det skadade stället. Men jag orkade inte bry mig, det skulle ju trots allt bara sitta i 2 dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0