Ingen känsel och mycket smärta

Idag har jag tappat känseln i tummen. Det började egentligen redan igår kväll/inatt, Jag vaknade för jag hade ont från tummen och upp i hela armen. Så sjukt märkligt hur smärtan kan sprida sig så. Åkte iväg till jobbet och när jag sedan sitter där och äter frukt märker jag att jag har svårt att avgöra om jag håller på att tappa äpplet eller inte eftersom jag har domnat (som sockerdricka) i tummen. Sedan har det bara blivit sämre och sämre och nu har jag ingen känsel alls och mycket ont.
 
Jag har utbildning på jobbet imorgon och viktigt möte på torsdag så jag har inte möjlighet att ringa till ortopedmotagningen heller eller komma dit på akutbesök för den delen heller. Jag antar att det väl bara är att härda, bita ihop och hoppas att det släpper. Jag har ännu inte fått någon tid för operation så jag vet inte hur länge till jag behöver stå ut med detta. Avskyr ovissheten! 
 
Inte blir det heller upplyftande att höra ifrån den som planerar in operationen att, det är svårt att få in någon tid då handkirurgen som ska operera är väldigt upptagen. Hon planerar att ta dig så fort som möjligt när hon får tid över... När de nu kan tänkas bli har jag ingen aning om...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0