Dags att ringa ytterligare ett samtal...

till vården. Den här gången gäller det min stelopererade tumme. Jag har två stag inopererade samt en ståltråd för att hålla dem i spänn. När jag var på senaste återbesöket i december bestämdes att jag skulle komma på återbesök efter ytterligare 3 månader, dvs i mars. Då skulle man ta nya röntgenbilder samt bestämma om stagen och ståltråden ska plockas bort. Man misstänkte redan då att de nervstickningar jag haft vid vissa rörelser berodde på ståltråden och att man därför ska överväga att plocka bort den om besvären fortsätter. 
 
Men nu har jag fått ännu mera ont, nu värker det konstant och jag har nervsmärtor som gör att jag ibland skriker rakt ut av smärta. När jag känner efter på tummen känns det som en knöl mellan tummen och handen, där båtbenet sitter ungefär, och det gör väldigt ont kring denna. Min misstanke är att det är staget eller något annat som hamnar i kläm och att det är detta som orsakar smärtorna. Men det är såklart enbart spekulationer! Men eftersom det blir sämre och jag inte står ut längre så tänker jag inte vänta tills mars med detta.
 
Jag hoppas jag kan få en tid hyfsat snabbt och att det är något som går att åtgärda enkelt och smärtfritt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0