Att inte låta diagnoserna ta över!

Något som jag alltid försöker tänka på är att trots den situationen jag befinner mig i så får jag inte låta dem ta över mitt liv. Jag lever med diagnoser men de definierar inte mig!

Jag styr fortfarande över vad jag väljer att berika mitt liv med, vad jag vill göra osv. Visst, ibland får jag ta ett steg tillbaka och låta sjukdomen ta plats. Men det hindrar mig inte från att fortsätta göra saker, jag kanske får göra dem på ett annat sätt dock. 

Något som jag också gör är att oavsett situation försöka hitta ljusglimtar och små positiva saker i stunden. Jag må kanske vara förlamad i vänster arm och bägge benen, men jag kommer fortfarande kunna arbeta, leva och jag har fortfarande mycket i livet att vara tacksam för. Jag har en arm som fungerar relativt bra och det gör många saker mycket lättare. 

Visserligen måste jag ibland tillåta mig själv att sörja, men så länge det inte tar över så är det bara hälsosamt. Man bryter ihop och kommer igen. 

Det är okej att falla så länge man reser sig igen. Idag är en fin dag, men den kommer också bli tuff. Jag är dock förbered både mentalt och med nödvändiga mediciner. Jag kommer att ha en rolig tid kommande vecka. Att göra saker trots funktionsnedsättning gör att man ser lösningar istället för problem och snart inser man att ja, livet är inte så dumt trots allt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0