Hur fungerar det att plugga?

När jag träffade sjukgymnasten så fick jag frågan hur jag tycker att det fungerar att plugga. Jag svarade på automatik att det går bra. Min hjärna ville inte svara på frågan hur det fungerar utan jag misstolkade frågan och svarade på hur jag har klarat studierna, alltså om jag klarat kurserna (vilket jag har och därav mitt svar bra). Men med större eftertanke förstod jag att hans fråga handlade om hur det fungerar praktiskt. Då kom jag på att nej det fungerar inte alls bra, men då hade jag ju redan svarat och kunde inte ångra mig. 

Såhär i efterhand har jag grubblat på detta hur det egentligen fungerar och det fungerar faktiskt inte alls bra. Jag har problem med att det är många trappor i skolan och att det blir en del "spring" i korridorerna. Jag har problem med att bära brickan när jag köpt mat i restaurangen för att jag ibland är så otroligt svag i handleder/armar och i kroppen, händerna skakar av utmattning och jag får ont. Jag får ont av att bära ryggsäcken. Jag kan inte koncentrera mig och hålla fokus. Mitt dåliga minne påverkar mig negativt genom att jag inte kommer ihåg vad som precis sagts och jag blir mentalt utmattad. Med mera. Men jag svarade att det går bra, hur dum får man bli?! Jag kan ju inte ens ta mig till skolan utan att all energin i princip är slut.

Mitt svar kom på rutin och jag tror att jag svarar så för att min inre vilja säger att det är så jag vill att det ska vara. Jag vill inte själv se verkligheten så jag "döljer" det för mig själv genom att låtsas som om det inte existerar. Vet inte andra om det så kan jag dra på mig masken och "vara som alla andra". Som jag skrev i mitt inlägg Utmaningen så vill jag nog inte acceptera hur det ligger till utan vill bevisa att allt är okej. Men det är det inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0